Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce

PKP CARGO S. A.
Oficjalny Patron Skansenu

Lokomotywy serii SM30 skonstruowano w latach 1954 – 1955. Była pierwszą lokomotywą spalinową PKP z przeznaczeniem do pracy manewrowej i prowadzenia lekkich pociągów. Do budowy agregatu prądotwórczego wykorzystano pierwotnie silnik czołgowy diesla typu Wola V-300 o mocy 300 KM i tramwajowe silniki trakcyjne. W latach 70. część pojazdów wyposażono w instalację ogrzewania elektrycznego wagonów prądem o napięciu 500V z prądnicy głównej (seria SP30).
Znajdujący się w Skansenie egzemplarz o numerze 211 został przywrócony do pełnej sprawności i otrzymał oryginalną, historyczną kolorystykę, a także oznaczenia na pudle i podwoziu.

Dane techniczne

Układ osi: Bo’ Bo’
Prędkość konstrukcyjna: 60 km/h
Moc znamionowa: 257 kW
Średnica kół: 850 mm
Całkowity ciężar służbowy: 36,00 t
Długość ze zderzakami: 10,14 m

Ten eksponat jest sprawny i gotów do uruchomienia

Przyjedź i zobacz

Skansen oferuje

Zwiedzanie Skansenu

Prezentujemy ekspozycję m.in. około 90 zabytkowych pojazdów szynowych: normalnotorowych i wąskotorowych

Wynajęcie pociągu retro

Wynajmujemy parowozy wraz z obsługą, wagony, składy historyczne m. in. dla potrzeb realizacji zdjęć filmowych

Rezerwacja noclegu

Dysponujemy 25 miejscami noclegowymi w pokojach 2, 3 i 4-osobowych. Goście mają do dyspozycji kuchnię, salę kominkową, grill, parking