SM30-211

Lokomotywy serii SM30 skonstruowano w latach 1954 – 1955. Była pierwszą lokomotywą spalinową PKP z przeznaczeniem do pracy manewrowej i prowadzenia lekkich pociągów. Do budowy agregatu prądotwórczego wykorzystano pierwotnie silnik czołgowy diesla typu Wola V-300 o mocy 300 KM i tramwajowe silniki trakcyjne. W latach 70. część pojazdów wyposażono w instalację ogrzewania elektrycznego wagonów prądem o napięciu 500V z prądnicy głównej (seria SP30).
Znajdujący się w Skansenie egzemplarz o numerze 211 został przywrócony do pełnej sprawności i otrzymał oryginalną, historyczną kolorystykę, a także oznaczenia na pudle i podwoziu.
Dane techniczne
Układ osi: | Bo’ Bo’ |
Prędkość konstrukcyjna: | 60 km/h |
Moc znamionowa: | 257 kW |
Średnica kół: | 850 mm |
Całkowity ciężar służbowy: | 36,00 t |
Długość ze zderzakami: | 10,14 m |
Ten eksponat jest sprawny i gotów do uruchomienia